Eva Ana Kazič je iskreno spregovorila o poslovni modi žensk. Zagovarja določeno raven formalnosti, vendar opaža preveč generičnosti, v pomenu, da vse dame nosijo enak makeup, enake črne hlače in nepravilno spodnje perilo. Eva Ana poudarja, da naša podoba komunicira in izraža navzven naše karakteristike in s tem prispeva h kredibilnosti.
Atraktivno je spregovorila o ženski poslovni modi:
Ideja enotnega poslovnega stila je kontradiktorna. Razmisliti moramo, v kakšnem okolju delamo in kakšne so naše relacije, ki jih delamo na dnevni bazi in po tem oblikovati svojo omaro. Menim, da so protokolarna pravila izpred 10 let sedaj čisto zastarela. Včasih je veljalo, da mora poslovna ženska nositi visoke pete. Ni moda (superg) tista, ki je spremenila današnje normative, ampak se je moda sama prilagodila našim potrebam. Generacija milenijcev in malce starejših generacij ima službe, ki so veliko bolj fleksibilne, pogosto prekarne narave in zahtevajo mikromigracije tudi v enem delovnem dnevu. Zato nikakor ne moremo pričakovati, da bo generalno sprejeti poslovni stil še vedno ostajal isti in neprilagojen, npr.: 10 cm pete in kostim, ki se pomečka v dveh urah, križ pa imamo razbolel do jutranje malice. A zagotovo danes opažamo veliko preveč casual idej, ki nekako zavračajo idejo formalnega in se celo posmehujejo poklicu. Za bančnimi okenci je tu athleisure, ki nikakor ni primeren. Želite, da z vašim denarjem upravlja nekdo s smislom za humor ali nekdo, ki izraža stereotipno zadržanost in resnost? Mislim, da slednje, četudi sem sama v zasebnem življenju nasmejana in se v prav vsaki situaciji rada pošalim.
Imate kreativno, raziskovalno ali marketinško službo?
Oblecite se kot oseba z idejami, a ohranite avro zanesljivosti. Kaj ostaja skupnega s starimi pravili poslovnega oblačenja? Urejenost, vzdrževanje oblačil. Raztrgane kavbojke nikoli niso bile sprejemljive, prav tako ne gola koža. V poštev niti ne pridejo ceneni materiali, ki lahko vaše načeloma dosledne higienske navade predstavijo v negativni luči.
Barve?
Zagotovo so priporočljive, a prevelika razpršenost barv in vzorcev nam zmanjšuje možnosti kombinacij v omari. Če si lahko to privoščimo, tako finančno, kot z znanjem o kombiniranju, zagotovo, a bodimo pri kombiniranju različnih barvnih lians realni.
Dodatki?
Ključni izdajalci so zagotovo dodatki. Torbice razkrivajo okus, tip dela, kaj si lahko privoščimo ali naše navade. Posežimo po tistih, ki so po velikosti nekje na sredini in ne razkrivajo nizkega cenovnega razreda. In obratno, ni potrebe po torbicah, ki stanejo kot rabljen avto. To ustvarja podobo o nas, ki je ljudje ne morejo hitro racionalizirati.
Zaželjena je navdihujoča poslovna podoba
In prav to s svojim videzom želimo ponuditi ljudem, s katerimi poslujemo – podobo, ki je navdihujoča, a jo obenem vsak lahko razume in vsaj približno umesti. Zagotovo ste se že srečale z asociacijami, kot npr.: »O, gospod ima modro obleko in “lakirce” – najbrž dela v financah.« Za ženske obstaja več možnosti, a poizkusimo najti v svojem poslovnem segmentu posamezne označevalce, ki govorijo zgodbo namesto nas.
Potem pa je tu še stvar, o kateri pogosto ne razmišljamo – proporci (razmerje oz. sorazmerje posameznih delov telesa s celoto). Z oblačili je potrebno ustvariti postavo, ki je proporcionalna. Pogosto slišimo, da sta blazer in črna obleka osnova poslovnega oblačenja. Sama se ne bi mogla manj strinjati. Prav tako imam v omari samo en blazer, pa še ta je narejen po meri. Zakaj? Ker imam proporce, ki ne spadajo v nobenega od osnovnih razdelitev, ker imam dolg trup, ki ga blazerji še podaljšajo in ker je zame povprečen blazer izredno neudoben. Zakaj bi ga torej nosila? In črna obleka? Črna paše ženskam, ki so na kontrastni lestvici od 0 do 2, tiste z negativnimi številkami pa pogosto naredi preostre. Paše jim bolj temno modra.
In bela srajca? Sama preferiram majice, obleke in twin sete. Zakaj bi se mučila z nečim, kar mi nikakor ne prinese nasmeha na obraz?
Dve pogosti napaki
Spodnje perilo:
nikar ne nosite belega. Vidi se namreč čez bela oblačila, pod katerimi nosimo nude perilo. Razmislite o spodnjicah. Ne smejo se namreč videti in … na dnevni bazi vidim precej »presekanih zadnjic«. To je nepotrebno samo-seksualiziranje.
Makeup:
v zadnjih letih je instagram makeup postal vsakodnevno sprejemljiva ideja packanja po obrazu. Redko pa dame razmišljajo, da ima tovrsten hiperfeminiziran makeup korenine v drag queen kulturi in risanju obraza “na novo” in deluje okej le pod studijskimi lučmi. Ob 9-ih zjutraj bronzirana lica (pogosto kar cela lica, od ušesa, oči do ust) izgledajo, kot da greste na karneval.
»Skrb za kožo in stalno izobraževanje naj predstavlja vaš finančni vložek, ne pa umetne trepalnice.«
Pripravila: Eva Ana Kazič