Obleka nam pove:
kdo smo in kakšna so naša načela
Barbara Žgalin je že 5 leto v vlogi stilistke na medijski hiši Pro Plus d.o.o, kjer skrbi za to, da
je videz njihovih voditeljev oddaj 24 ur in Svet na Kanalu A brezhiben. Svoje delo opravlja s
strastjo in z zagnanostjo. Zraven tega, da skrbi za videz prepoznavnih voditeljev, pa se
občasno pojavlja tudi v vlogi svetovalke za osebni stil, kjer strankam svetuje in pomaga pri
graditvi njihovega osebnega stila.
Foto: Medijska hiša Pro Plus, voditelji 24 ur (Modni stil: Barbara Žgalin)
Že dolgo časa se profesionalno ukvarjate tudi z osebnim svetovanjem. Kako poteka stilsko osebno svetovanje stranki?
Vsaka stranka je zgodba zase in vsaki stranki se seveda posvetim z vso preciznostjo. Prva faza
je poglobljen pogovor o željah, viziji in morebitnih zagatah pri nakupih ter nadaljnji graditvi
osebnega stila. Po predhodnem pogovoru nato nadaljujem delo pri stranki na domu, kjer
skupaj pregledava celotno garderobo. Ob tem precizneje ugotovim njen koncept oblačenja
ter njene želje in interes. Na podlagi vseh ugotovitev, pa ji potem seveda tudi svetujem.
S področjem mode se ukvarjate že 20 let, diplomirali ste iz sociologije oblačenja, nato ste delovali v modnem novinarstvu, opravljali različne službe, med drugim ste bili vodja marketinga, vodja prodaje, preizkusili ste se v vlogi »brand managerja«, sedaj ste prepoznavna stilistka na Pop tv-ju, poleg tega tudi svetovalka pri graditvi posameznikovega osebnega stila.
Res je, skozi čas sem preizkusila in zamenjala kar nekaj različnih delovnih mest, ki so mi vsaka zase pomagala pri generalnem vpogledu v samo drobovje poklica, ki ga opravljam sedaj. Izjemno rada opravljam delo stilistke na hiši Pro Plus, kjer je delo izjemno dinamično in posvečeno večino časa poslovnemu delu oblačenja. Moja izjemno velika strast pa je tudi individualno svetovanje in graditev osebnega stila. Pri svetovanju ne gre samo za osnovno poznavanje trendov, modnih zapovedi, materialov, modne industrije, ampak gre precej bolj za psihološko komponento posameznika, njegove želje, njegova razmišljanja, karakterne lastnosti in vrednote, ki tvorijo celoten paket posameznika, na podlagi katerega kasneje zgradimo osebni slog.
Medijska hiša Pro Plus, voditelja 24 ur (Modni stil: Barbara Žgalin)
Zagovarjate racionalen način kupovanja. Kaj točno v praksi to pomeni?
Verjamem v načelo manj je več, kar konkretno pomeni, da lahko z nakupom manj in seveda pravilnejših kosov lepo zaokrožimo svojo garderobo. Delam po principu »mix&match«, kjer se vsak kos kombinira in nadgrajuje z vsakim.
Po enakih načelih, kot jih predlagam stranki, živim tudi sama. V svoji omari imam relativno malo stvari, zanimata me predvsem racionalizacija nakupov in funkcionalnost ter multifunkcionalnost le-teh.
Kaj pa za vas pomeni »osnova & baza modnih oblačil«?
Baza oziroma osnova je premišljen izbor 10 ali 12 kosov oblačil (med katerimi so na primer bela srajca, dobro krojen suknjič, dober par jeansa, mehka in kvalitetna pletenina, dober par salonarjev itd.) prilagojenih na tip, življenjski slog in karakter človeka. Vsak človek ima svojo lastno bazo oblačil, iz katere črpa in gradi naprej, tudi glede na to, kakšno službo opravlja in konec koncev tudi glede na to, kakšne so njegove vrednote in principi, po katerih deluje. Seveda ne gre zanemariti tudi telesne proporce, s katerimi se spoznamo že takoj na začetku graditve stila.
Kakšen je vaš nasvet za vse ženske, preden odidejo v »shopping«?
Vsem svetujem, da kupujejo z glavo in s spiskom v roki.
Nakup oblačil je lahko zelo soroden nakupu hrane v trgovini. Če imamo spisek, potem lepo in tekoče sledimo. V nasprotnem primeru smo zbegani in domov pridemo s kupom stvari, ki smo jih kupili po nepotrebnem.
Pomembno je načrtovanje nakupov, kjer si na spisek napišemo kose, ki jih nujno potrebujemo. Rajši kupujemo manj in bolj kvalitetno. Ženske zelo rade impulzivno nakupujemo. In temu se je potrebno izogniti. Osebno rada kupujem in podpiram slovenske oblikovalce, pri tem je pomembno, da še posebno v teh časih podpiramo lokalno in namenimo denar tistim, ki ustvarjajo pri nas. Če bi vsak pred nakupom vsaj malce premislil, kakšno izbiro imamo v Sloveniji in prvo izbral izdelke s podpisom slovenskih proizvajalcev, bi se sčasoma stvari spremenile, zlasti na bolje, v to močno verjamem.
Foto: Mimi Antolović
Kaj po vašem mnenju vsaka ženska potrebuje v svoji omari?
Ženske smo si med seboj zelo različne, po načinu življenja, po prioritetah, načelih in seveda tudi po tem, kakšen je naš življenjski slog in kakšno službo opravljamo. Seveda ima ženska, ki opravlja formalen poklic, kot je na primer odvetniški, povsem drugačen nabor oblačil od tiste, ki dela v kreativnem poklicu. Generalno pa bi lahko čez prst svetovala sledeče:
- Pravilno in dobro krojen suknjič, ker se dobro in lahkotno lahko kombinira tako v poslovnih kot tudi v kreativnih in drugih poklicih. Oblečemo ga lahko za več priložnosti, tako za v službo, kot tudi za večerne priložnosti.
- Dežni plašč oz. trench coat, ki tako rekoč pokriva kar 3 letne čase, zato je bolje, če je kvaliteten.
- Bela srajca – enostaven, bazni kos, ki prednjači pred vsemi. namenjen je lahko vsem ženskam, v vseh poklicih, za vse generacije.
- Salonar s pravilno oblikovano peto in špico, ter ravno prav visoko peto.
Detajli so pri salonarjih tisti, ki dober salonar ločijo od slabše različice.
- Torba – lahko gre za en kos torbe, ki naj bo prilagojen našim potrebam in našemu življenjskemu slogu.
Na splošno pa je pomembno, da si urejena in da se dobro počutiš v svoji koži. Ko ljudem pomagam graditi individualni osebni stil, jim pomagam graditi tudi njihovo samozavest. Prav lepo je pogledati žensko, ki je s pomočjo graditve osebnega stila našla tudi košček sebe, svojo samozavest, dobila moč za naprej.
Kaj svetujete ženskam, da oblečejo za kakšne pomembne dogodke, poslovna srečanja, družabne prireditve, zaposlitvene razgovore?
Pri poslovnih dogodkih, srečanjih in poslovnih sestankih je pomembno, da poosebljamo kredibilnost in zaupanje, zato je v prvi vrsti pomembno, da nosimo oblačila, ki so nam prav (niso prevelika ali pretesna), da so minimalistična, zaželjeno enobarvna ter seveda kar se da kvalitetnih materialov. Seveda tudi, da so dobro ohranjena in primerno vzdrževana.
Pomembna je celota, urejen videz od glave do nog, se pravi svež videz, brez pretiranega in premočnega ličenja, negovani lasje in nohti, minimalističen nakit, dobro ohranjeni in urejeni čevlji. Če pa se na primer prijavljate za službo v eni izmed kreativnih agencij, potem je nekaj kreativnosti zaželjene. To lahko izpeljete s kakšnim posebnim kosom, ki izstopa iz povprečja, in ima vaš lasten, individualen podpis.
Kdaj ženska ve, da pravilno izbere obleko; da ta ni preveč oprijeta ali preohlapna in da je v mejah dobrega okusa?
Osebno zagovarjam prikrit seksapil oziroma seksapil, ki ni na prvo žogo, se pravi; preveliki dekolteji, prekratka krila, preveliki kosi plastičnega nakita ali nakita na splošno preveč, predolgi nohti skupaj z živobarvnim lakom za nohte ali vse to naenkrat.
Mislim, da je diskretnost pri poudarjanju ženskega seksapila ključna, se pa seveda ženske razlikujemo po okusih in o okusih ne gre razpravljati. Osebno prisegam rajši na paradne konje ženskega seksapila; dobro izbrano čipkasto spodnje perilo, rdečo šminko in precizen izbor parfuma.
Foto: Mimi Antolović
Barbara, kaj pa vam osebno pomeni uspeh?
Uspeha definitivno ne jemljem oziroma ne definiram zgolj in samo skozi prizmo poslovnega. Seveda tudi slednjega ne gre zanemariti, pa vendar mi osebno večji uspeh predstavlja uspeh vezan na čustveni nivo, notranji ustroj in stabilnost.
Uspeh je, da si pomirjen sam s seboj, s svojim življenjem, da si samostojen, da najdeš vsakdanjo moč za stvari, za ljudi, da znaš odpuščati. Nenazadnje je uspeh tudi to, da če ostaneš sam z otrokom, da si pomirjen s takšno situacijo in se vsakdanje znajdeš z njo, da najdeš stvari, ki te osrečujejo, ženejo naprej.
Uspeh je, da v življenju delaš točno tisto, za kar si bil poklican, da najdeš tisto, kar te veseli in si upaš to spremeniti v vsakdanjo službo.
Prihajate iz kreativne družine. Kakšni so bili začetki vaše kariere?
Res je, prihajam iz relativno kreativne družine. Oče in stric sta se ukvarjala s slikarstvom in kiparstvom (oče precej ljubiteljsko, stric precej bolj akademsko), moj polbrat je modni oblikovalec. Že kot malo deklico me je zanimala estetika, oblikovanje, kombiniranje. Že v otroštvu sem rada spremljala modne revije, izrezovala, kombinirala. Kot najstnica sem imela dokaj poseben slog oblačenja, bila sem del lokalne punk in skate scene. Bila sem uporniška, kar se je odražalo tudi v drugačnem načinu oblačenja, z različnimi barvami las, piercingi, nosila sem bulerje, prevelike kose oblačil. Za tako malo mesto, kot so bile Trbovlje, sem takrat rada izstopala. Ta drugačnost v oblačenju me je zvedavo pripeljala in peljala naprej, vse do študija in kasneje do zdajšnjega delovnega mesta. Še vedno prisegam na eklektičen osebni stil s podpisom alternativne črne barve in močnimi detajli, v katerih je vedno zaznati duh rdečih revirjev in bistvo, iz katerega prihajam.
Kaj vas pri vašem delu najbolj veseli?
Veseli me , da sem lahko svobodna. In ravno zato, ker se počutim svobodno, sem lahko kreativna.
Moje delo je vezano na celostno ponudbo trgovin v Ljubljani, kjer vsakodnevno, seveda po predhodnem pogovoru z našimi voditelji ali kasneje s strankami, izbiram in kombiniram različne kombinacije, ki so kasneje vidne tudi na ekranu. Z vsakim voditeljem se dobim predhodno na kostumski probi, kjer poskusimo različne kombinacije in se družno odločimo za ujemajoč in najboljši možen izbor. Pri tem je pomembno, da upoštevam tudi njihove želje in zahteve ter seveda predvsem zahteve kamere ter grafične podobe za vsak segment posebej. Pri poslovnem programu moram v prvi vrsti upoštevati kredibilnost voditeljev, izogibati se moram prevelikim vzorcem in prekaotičnim barvnim kombinacijam, preveč ohlapnim krojem in prevelikemu dodajanju nakita. Poslovni program zahteva diskretno, minimalistično in kredibilno podobo s kančkom sodobnosti.
se nadaljuje,…
Avtor: Andreja M.